Dzieci w Chinach uczą się programować znacznie wcześniej niż w USA.
Wraz z postępem technologicznym oraz rozwojem gospodarki rodzice szukają sposobu, aby pomóc swoim dzieciom być na bieżąco z kształtującymi się trendami na rynku pracy. W Chinach jedną z najnowszych i najpopularniejszych metod dawania dzieciom możliwości rozwoju jest nauczenie ich kodowania. Nacisk na nauczanie dzieci od najmłodszych lat jest odpowiedzią na pogląd, że wiedza na temat programowania może uczynić uczniów pożądanymi na przyszłym rynku pracy.
Wiele dzieci w Chinach styka się z programowaniem jeszcze zanim nawet osiągną wiek przedszkolny, co jest wynikiem pojawiania się większej ilości prywatnych szkół programowania prowadzących kursy nawet dla najmłodszych. Zwykle młodzi ludzie w tym wieku zawzięcie pracują nad opanowaniem matematyki i języka chińskiego, jednakże wkrótce mogą nabyć nowe umiejętności w zakresie technologii, które będą szły w parze z innymi.
Sektor technologiczny w Chinach nieustannie rośnie. Kraj ten stawia w dużym stopniu na rozwój i zwiększającą się liczbę superkomputerów używanych do wykonywania złożonych obliczeń. Wzrost ilości superkomputerów koreluje z polityką Chin, która dąży do tego, aby gospodarka nie opierała się wyłącznie na produkcji technologicznej dla innych narodów, lecz również stawanie się technologiczną potęgą badawczą. Biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie na pracowników technicznych w Chinach, którzy będą mogli budować złożone aplikacje i nimi zarządzać, nauka programowania w młodym wieku może nie być takim złym pomysłem.
Chiny nie są jedynym krajem, który kładzie nacisk na nauczanie dzieci umiejętności technologicznych. W Anglii, informatyka jest obowiązkiem szkolnym dla uczniów w wieku od 5 do 16 lat. Zajęcia te obejmują naukę programowania i wiele innych powiązanych umiejętności. Inne kraje również interesują się wprowadzaniem zagadnień technologicznych w szkolną codzienność. Od Włoch aż po Singapur przywódcy państw zastanawiają się, jak najlepiej wprowadzać zajęcia komputerowe w szkołach.
Jak na razie informatyka nie jest przedmiotem wymaganym w amerykańskich szkołach – czy to oznacza, że Stany Zjednoczone zostają w tyle? Jeśli programowanie jest drogą do kariery naukowej w świecie technologii, to być może więcej uczniów powinno na wcześniejszym etapie zacząć zgłębiać ten temat, zamiast potem w dorosłym życiu wybierać się na przyspieszone kursy programowania. Czy programowanie powinno byd jedną z podstawowych umiejętności, która towarzyszy dzieciom od ich najmłodszych lat?
zespół Asy Programowania
Tag:asy, Chiny, dzieci, informatyka, programowanie, przedszkole, USA, zajęcia komputerowe