Jak kodowanie może poprawić umiejętności pisania Twojego dziecka?
Rozwijanie silnych umiejętności pisania, zwłaszcza w połączeniu ze zdolnościami technicznymi, takimi jak kodowanie gwarantuje sukces dziecka w szkole i poza nią. Ale czy wiesz, że pisanie i kodowanie może rzeczywiście iść razem w parze? Kiedy dzieci uczą się kodować i tworzyć cyfrowe projekty opowiadające stworzoną przez nich historię, dzieci zdobywają umiejętności, które poprawiają ich pisanie, a także dostarczają wiele zabawy.
Kodowanie to nowe medium dla wyobraźni
Narzędzia pisarza do opowiadania historii zawierają słowa i zdania. Koderzy mają dostęp do bardziej obszernego medium poza słowami: obrazy, muzyka i animacje. Ogromne zasoby jakie daje programowanie pozwala dzieciom na tworzenie interaktywnych wypowiedzi, na które można reagować.
Pisanie scenariusza w grze fabularnej zmusza dzieci do przemyślenia dokładnych szczegółów i konsekwencji działania ich postaci. Nie mogą być niejasne – muszą doskonalić swoje pomysły i tym samym ćwiczyć tą ważną umiejętność, która wymaga dużo praktyki.
Kodowanie zmniejsza syndrom „pustej strony”
Stworzenie gry opartej na fabule wymaga schematu narracyjnego, fascynujących fabuł, angażującego dialogu i zrozumienia przez odbiorców. Krótko mówiąc, wymaga to tych samych umiejętności, z którymi borykają się niektóre dzieci, gdy ich nauczyciel języka polskiego wręcza zadanie napisania kreatywnej opowieści.
Różnica polega na tym, że wpatrywanie się w pustą kartkę papieru często wywołuje panikę, ale programowanie oferuje znacznie więcej punktów wyjścia.
Dzieci podczas kodowania zaczynają od jednej postaci, a następnie eksperymentują z dialogiem, ruchem i interakcjami. Budują dalej dodając innych aktorów, sceny i interakcje. Program rozpoczyna się w punkcie zainteresowania dziecka i ewoluuje w kierunku produktu końcowego poprzez proces eksperymentowania. Podczas kodowania nie ma „pustej strony”, tylko małe problemy do rozwiązania krok po kroku.
Kodowanie uczy ważnej cechy, którą jest koncentracja
Gdy dzieci zaczynają kodować (korzystając z uproszczonych środowisk) potrzebują pięciu linii kodu, aby zaprogramować postać do poruszania się po ekranie. Ponieważ uczą się więcej pojęć programowania, takich jak pętle i instrukcje warunkowe, mogą skondensować ten kod do dwóch linii. Dzieci uczą się, że celem kodowania (lub pisania) jest wykorzystanie narzędzi, jakimi dysponują, w sposób, który bezpośrednio i najskuteczniej przedstawi ich pomysły.
Kodowanie uczy planowania i organizowania
Programowanie i pisanie odbywa się w podobny sposób. Kiedy dzieci rozpoczynają projekt programistyczny, planują różne funkcje, których będą potrzebować i w jaki sposób będą one razem współdziałać, aby projekt przebiegał pomyślnie. Podobnie, aby napisać esej, muszą zorganizować swoje pomysły w akapity i zrozumieć jak owe akapity do siebie pasują.
Interaktywny charakter programowania sprawia, że trudne tematy stają się bardziej przystępne. Niezależnie od tego, czy twoje dziecko uwielbia pisać, czy potrzebuje pomocy, kodowanie jest zabawnym zajęciem, które uzupełni ich edukację w dziedzinie sztuki językowej.
Szkoła Asy programowania uczy dzieci podstaw kodowania poprzez interaktywne gry, uproszczone środowiska programistyczne i łamigłówki. Ta wiedza umożliwia im łatwe programowanie interaktywnych opowieści i gier oraz wprowadzanie ich pomysłów w życie.
Zespół Asy Programowania
Tag:asy, dzieci, kodowanie, młodzież, programowania, rozwijanie, umiejętności