Korzyści jakie dzieci mogą czerpać z programowania.
Technologia cyfrowa jest ważną częścią życia wielu dzieci, ponieważ są one otoczone „inteligentnymi” telefonami, grami wideo, filmikami, stronami internetowymi, a nawet robotami. To, co napędza tę technologię, to oprogramowanie (programy komputerowe) tworzone przez kodowanie. Podobnie jak w przypadku nauki o biologii i chemii, ważne jest, aby dzieci rozumiały elementy składowe integralnej części ich życia. Muszą zdać sobie sprawę, że to, co dzieje się, gdy używają technologii, nie jest magią, a sami mogą tworzyć programy, które mogą być użyteczne.
Wiedza o tym, co dzieje się pod maską nowoczesnej technologii, jest tylko jedną z korzyści dla dzieci i studentów. Zyskują znacznie więcej, gdyż uczą się myśleć i rozwijać umiejętności, których będą potrzebować w przyszłości.
Oto główne zalety jakie dzieci zyskują dzięki nauce programowania:
- Dzieci uczą się myślenia komputerowego – kiedy dzieci uczą się czytać i pisać kod, rozwijają zdolności poznawcze i przyswajają technikę metodycznego rozwiązywania problemów, która przypomina działanie komputera. Proces ten polega na: rozpoznawaniu pewnych wzorców, aby przedstawić problem w nowe i różne sposoby, logicznie organizując i analizując dane, rozbijaniu problemu na mniejsze części identyfikując i tworząc kroki potrzebne do jego rozwiązania, analizowaniu wyników i ustaleniu czy są akceptowalne.
- Dzieci uczą się logicznego myślenia – do kodowania wymagane jest myślenie logiczne. Polega na formułowaniu procedur krok po kroku w celu uzyskania pożądanego rezultatu.
- Dzieci uczą się rozwiązywania problemów – kodowanie uczy dzieci, jak rozkładać skomplikowane problemy na komponenty. Ta technika rozwiązywania problemów może być przeniesiona na wiele innych dziedzin. Mechanicy samochodowi diagnozują problemy z samochodem, wymieniając po jednej części, aby wyizolować część problemową. Podczas kodowania programista wykrywa błędy, generując inteligentne hipotezy i modyfikując części swojego kodu, po jednym komponencie na raz, aby przetestować, który z nich rozwiązuje problem.
- Dzieci uczą się, jak działają rzeczy i tworzą rzeczy, które działają – Kodowanie uczy dzieci, jak budować, wykorzystując przyczynę i efekt, tak aby wszystko działało, i dostosowane było do określonego celu.
- Dzieci uczą się przewidywać i unikać problemów – programując, dzieci uczą się “radzić sobie z błędami”, czyli przewidywać problemy, które prawdopodobnie się pojawią i pisać poprawne kody, które zapobiegną awariom całego programu, gdy wystąpi błąd.
- Dzieci uczą się myślenia strukturalnego – dzieci uczą się, jak budować poszczególne małe elementy, aby następnie połączyć je w spójną całość.
- Dzieci uczą się myślenia algorytmicznego – myślenie algorytmiczne to umiejętność definiowania jasnych kroków w celu rozwiązania problemu lub zadania. Obejmuje koncepcje obliczeniowe, takie jak powtarzanie, sekwencjonowanie i logika warunkowa. Umożliwia to dzieciom rozwiązywanie problemów i myślenie o rozwiązaniach jako krok po kroku.
- Dzieci uczą się wytrwałości – dzieci uczą się przetrwać, jeśli to, co tworzą, nie działa. Są zmuszeni analizować, co nie działa, dlaczego nie działa, i wymyślić, jak to poprawić.
- Dzieci ćwiczą kreatywność i poprzez zabawę uczą się tworzyć rzeczy, które działają – dzieci uwielbiają technologię, a “magiczne” tworzenie rzeczy związanych z tym, co kochają, zapewnia im naturalną motywację. Nauka kodowania zachęca dzieci do korzystania z ich wyobraźni i improwizacji, gdy ich zasoby są ograniczone. Ponadto, gdy są w stanie stworzyć coś, co działa, kodowanie daje dzieciom poczucie osiągnięć i wzmacnia ich pewność siebie.
- Kodowanie zachęca dzieci do myślenia nieszablonowego – kodowanie daje dzieciom możliwość, że mogą tworzyć wszystko z niczego, jeśli poświęcą temu odpowiednio dużo czasu i skupienia. Dzięki programowaniu mogą ulepszać to, co już istnieje. Sprzyja to rozwojowi ludzkości i ogólnej poprawie jakości życia.

Szkoła programowania Asy Programowania dostrzega to jak kodowanie przygotowuje dzieci do umiejętności, które są niezbędne w przyszłości. Ciągła wszechobecność i znaczenie technologii w naszym życiu wymaga wielu pracowników z umiejętnościami kodowania. Wszystko wskazuje na to, że zdolności programistyczne będą nadal dobrze opłacalne się w przyszłości. Nawet wiele nieprogramistycznych zadań wymagających użycia komputerów wymaga nieco wiedzy o programowaniu. Ponadto, ucząc się kodowania, dzieci uczą się również innych ważnych przyszłych umiejętności, takich jak krytyczne myślenie, komunikacja, współpraca i kreatywność. Nasze kursy są odpowiednio dopasowane dla dzieci, by mogły poznawać technologie komputerowe.
zespół Asy Programowania
Tag:dzieci, kodowania, kursy, programowania, szkoła