Nauka przez zabawę
Ciągłe zadania, prace domowe i brak zabawy utrudniają dzieciom naukę, szczególnie osobom z trudnościami w uczeniu się.
Co sprawia, że zabawę jako sposób nauki powinniśmy traktować całkiem poważnie? Z natury zabawa traktowana jako mało pożyteczne zajęcie. Nauczanie oparte na zabawie nie jest niczym nowym w świecie edukacji, jednak z naszego doświadczenia wynika, że jest ono ciągle niedoceniane. Dobra zabawa jest jedną z kreatywnych umiejętności, które mogą po cichu wzmacniać uczniów i poszerzać ich zakres wyobraźni.
Badania wykazały, że zmienne afektywne, takie jak lęk, pewność siebie i nuda mogą naprawdę wpływać na przyswajanie nowych informacji. Kiedy uczniowie są w „zabawowym” trybie uczenia się, zmienne te są zmniejszane i są bardziej otwarci na przetwarzanie nowych pomysłów. Podczas naszych lekcji, jeśli wymyślony przez dzieci algorytm nie umieszcza robota w zamierzonym miejscu są bardziej skłonni, aby zacząć od początku ze względu na środowisko zabawy, w którym się znajdują.
Dobrze przeprowadzona gra może być również cennym wprowadzeniem do procesów iteracyjnych, takich jak cykl projektowania inżynierskiego. Jednym z wpływowych zwolenników nauki opartej na zabawie jest Mitch Resnick, założyciel grupy badawczej Lifelong Kindergarten w MIT. Począwszy od konsultacji z LEGO na temat rozwoju platformy robotów Mindstorms do tworzenia języka programowania Scratch, Resnick był mistrzem wszystkich kognitywnych korzyści wprowadzanych do wielu przedszkoli. W 2007 roku zapoczątkował i opisał cykl – „Przedszkolne podejście”. Polegał on na tym aby uczniowie wymyślali, tworzyli i bawili się. Następnie cykl przechodzi do dzielenia się, przemyśleń i z powrotem do uruchamiania wyobraźni.
Podczas gdy ma miejsce ciągła presja edukacyjna, aby pozostać wiernym istniejącym już treściom i standardom, czas spędzony na wyobrażaniu i graniu na pewno nie jest stratą czasu. Wraz ze wzrostem tempa technologii, te kreatywne umiejętności mogą umożliwić uczniom elastyczność podczas poruszania się po platformach, które jeszcze nie zostały wynalezione. Jest możliwe, że zabawa może okazać się najlepszym nauczycielem dla uczniów.
Zespół Asy Programowania
Tag:asy, kursy, nauka, programowania, zabawa