Branża e-commerce w ostatnich latach w Polsce rozwija się bardzo prężnie. Optymistyczne są także prognozy na kolejne lata. W opublikowanym kilka miesięcy temu, przygotowanym przez Strategy & Polska raporcie pod tytułem „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” zaprognozowano, że wartość rynku e-commerce w Polsce do 2027 roku wzrośnie do 187 mld złotych, co oznacza wzrost aż o 94 mld złotych! Sklepów online otwiera się coraz więcej, ale pamiętaj, że by osiągnąć sukces w e-commerce, trzeba zadbać o swoich klientów. Dotyczy to także opakowań do przesyłek kurierskich…
Opakowania do przesyłki kurierskiej? Przemyśl to dobrze!
Pozornie może się wydawać, że wybór opakowania do przesyłki kurierskiej nie jest niczym skomplikowanym. Rzeczywistość pokazuje jednak coś innego. Nawet wtedy, gdy wysyłaną przez nas przesyłkę odbiera i dowozi do klienta doświadczony kurier, ta może ulec uszkodzeniu podczas transportu.
Raport „E-commerce w Polsce 2022”, czyli najnowsza odsłona publikowanego corocznie od dekady raportu analizującego sytuację branży e-commerce i zachowań internautów kupujących online, pokazuje, że z uszkodzoną przesyłką konsumenci spotykają się stosunkowo często. Badane osoby poproszono o zaznaczenie problemów, z którymi spotkali się oni w ciągu ostatniego roku, robiąc zakupy w Internecie. „Uszkodzona przesyłka” zajęła w tym niechlubnym rankingu czwarte miejsce z wynikiem 14%, ustępując miejsca tylko „wysokim kosztom dostawy” (25%), „natrętnym reklamom wcześniej oglądanych produktów” (26%) i „długiemu oczekiwaniu na przesyłkę” (31%).
I chociaż nie oznacza, że każda uszkodzona przesyłka jest efektem złego pakowania, często właśnie tak jest. Nie można też zapomnieć o tym, że nawet wtedy, gdy zamówiony towar jest nienaruszony, uszkodzone opakowanie czy wgniecione narożniki kartonu mogą budzić niesmak i negatywnie wpływać na wizerunek firmy.
Jaki typ opakowania wybrać dla e-commerce?
W czym zatem powinny być wysyłane przesyłki kurierskie? To oczywiście zależy przede wszystkim od specyfiki sklepu i tego, jaki towar wysyła – w końcu w czymś innym wysyła się ubrania, a w czyś innym książki czy ceramikę. Poniżej przedstawiamy przykładowe typy opakowań, które aktualnie znakomicie odpowiadają na potrzeby przedsiębiorców i oczekiwania konsumentów.
Pudełka fasonowe
Stosunkowo uniwersalnym rozwiązaniem, które sprawdzi się przy towarach różnego typu, są pudełka fasonowe. Są to kartonowe pudełka, produkowane z wykorzystaniem specjalnie zaprojektowanych wykrojników – gwarantują one łatwe pakowanie z prowizorycznym „zamknięciem” pudełka, które – choć samo w sobie nie stanowi wystarczającego zabezpieczenia towaru – ogranicza ilość niezbędnej do zaklejenia pudełka taśmy klejącej.
Pudełka fasonowe nadają się do pakowania ubrań, książek, zabawek czy akcesoriów domowych i kuchennych. To właśnie dlatego korzystają z nich zarówno małe firmy kurierskie, jak i te większe – takie jak GLS, z której ofertą można zapoznać się tutaj: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-krajowe/kurier-wroclaw.
Kartony z paskiem klejowym – idealne do zwrotu
„Ale przecież ja nie chcę, by klienci zwracali zamówione w moim sklepie produkty!” – tak można by pomyśleć. Oczywiście, nikt tego nie chce, ale zwroty – choć ich liczbę można ograniczyć – od czasu do czasu i tak będą się zdarzały. A badania pokazują, że konsumenci bardzo cenią sobie możliwość przeprowadzenia szybkiego i wygodnego zwrotu towaru.
Kartony z podwójnym paskiem klejowym umożliwiają łatwe zwrócenie towaru oraz wykluczają konieczność stosowania taśmy klejącej. Ponadto materiał ich wykonania znakomicie sprawdzi się do pakowania różnych produktów!
Owijki kartonowe – w sam raz do wysyłki książek
Prowadząc sklep z ofertą kulturalną, z pewnością warto rozważyć skorzystanie z owijek kartonowych, czyli prostych opakowań służących do wysyłki produktów o nieskomplikowanych kształtach: książek, czasopism, płyt czy gier komputerowych.
Oczywiście, nie zawsze trzeba stawiać na opakowania kartonowe. Jeżeli oferta Twojego sklepu skupia się na ubraniach i akcesoriach odzieżowych, w wielu przypadkach wystarczającym zabezpieczeniem swetra, koszulki, sukienki czy spodni będzie po prostu zaklejona torba wykonana z tworzywa sztucznego.
Kurier dla firm – o czym pamiętać przy wyborze pudełek?
Pamiętaj, że jako sklep internetowy powinieneś zaopatrzyć się w opakowania różne nie tylko pod kątem specyfiki, ale też rozmiaru. Przede wszystkim muszą być one dostoswane do sprzedawanego przez Ciebie towaru. Pudełko powinno być nieco większe od rozmiaru przedmiotu – na tyle, by można było je zabezpieczyć folią, styropianem lub papierem – ale jednocześnie nie na tyle duże, by towar się w nim przemieszczał podczas transportu. Co więcej, weź pod uwagę, że większy rozmiar opakowania będzie też wpływał na wyższą cenę przesyłki kurierskiej.Najbezpieczniejszym rozwiązaniem podczas prowadzenia sklepu internetowego jest korzystanie z usług uznanych przedsiębiorstw, dysponujących rozwiązaniami logistycznymi w całej Europie, które specjalizują się w organizowaniu transportu towarów różnego typu. Przykładem takiej firmy jest przedsiębiorstwo GLS, z którego ofertą możesz zapoznać się na stronie: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-krajowe/kurier-czestochowa.